Tuesday, June 17, 2014

It's Already June

Assalamu'alaikum.

Welcome June!! Sedaq tak sedaq sat saja dah masuk bulan Jun kan?! Aku pon rasa macam baru ja update minggu lepaih (padahai malaih duk ada.. hehe). Rupa²nya kita dah nak sambut bulan Ramadhan Al-Mubarak. Lagi 11 hari lagi lebih kurang.. macamana persediaan kita untuk berpuasa dalam keadaan cuaca yang agak panaih ni? Masya Allah.. aku pon kadang² rasa macam sangat dhaif nak hadapi ujian Allah ni tapi dalam hati duk kuatkan semangat kata, "ni baru panaih dunia..". Bila duk pikiaq² secara rohani.. memang betoi kan.. ni baru Allah tunjuk kat dunia. Akhirat nanti macamana la panaihnya.. cuba bayang matahari sejengkai ataih kepala masa di Padang Mahsyar.. Allahu Akbar.. semoga kita semua dipermudahkan oleh Allah untuk menghadapi dugaan-Nya. Muhasabah diri sikit untuk entry kali ni. Bukan apa.. sebagai manusia biasa.. memang kita kerap lupa dan ralit dengan nikmat dunia. Sementara punya kewarasan dan kesedaran jom sama² kita perbaiki amalan kita jom..


Teriknya matahari.. silau mata cheq (sumber: pakcik Google)
Tak boleh nak bayang kalau matahari ni ataih kepala.. Na'uzubillah (sumber: pakcik Google)

No comments: