Thursday, April 10, 2014

Kebekuan

Assalamu'alaikum.

Dalam kesejukan aircond ofis ni tiba² aku teringat dengan satu cerita katun tajuk dia Frozen. Kesah dia pasai 2 orang puteri adik-beradik yang mana kakak dia ada kuasa magic (katun Walt Disney kalau tak dak magic memang tak sah). Aku ni tak la pandai sangat nak rumuih cerita ni.. tapi apa hat aku nak share pasai cerita ni.. nak kata best sangat tu dak la.. cuma lagu tema dia la yang duk teringat dalam kepala. Tajuk lagu tu Let It Go. Bleh kata satu dunia tau la kot sebab depa nyanyi balik lagu tu dalam 25 bahasa dan yang syoknya dalam Bahasa Malaysia pon ada. Tajuk depa tukaq tajuk asai daripada "Let It Go" kepada "Bebaskan" dan penyanyi dia Marsha Milan Londoh.. ekceli.. aku tak berapa berkenan sikit kalau Marsha nyanyi (jangan marah na peminat Marsha) tapi apapun tahniah jugak la sebab terpilih. Sedap jugak dia nyanyi cuma tak berapa kena ja kalau nak compare dengan Demi Lovato.. hehehe. Kalau nak faham lagu dia memang kena tengok cerita dia dari mula sampai habih.. kalau saja² nak dengaq lagu agak payah sikit la aku rasa kalau nak teruih suka kat lagu dia. Sapa² hat minat kat ceghita katun bleh la pi beli DVD ka, download ka.. sebab bleh kata tak rugi jugak la kalau tengok ceghita ni.


No comments: